‘İstanbul turizmini zirveye çıkaracak projelerle geliyoruz’

İstanbul Ticaret Odası (İTO) 16. Oteller Komitesi için Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay adaylığını açıkladı. İstanbul turizmi için güçlü ve liyakatlı ekipleriyle projeler oluşturduklarını dile getiren Karacabay, “Artık İstanbul turizmi emanetçi değil liyakatlı kadrolarla yönetilmeyi hak ediyor. İstanbul turizmini hak ettiği noktaya çıkarmak için çalışacağız. Kongreden gastronomiye kadar her alanda komiteler kuracağız. Alanında uzman isimler, bu komitelerde yer alacak. İstanbul otellerinin enerji maliyetlerinin düşürülmesinden yeşil pasaporta, kongre turizminden online rezervasyon sitelerinin aldığı yüksek paylara kadar her sorun için çözüm getireceğiz. Çünkü İstanbul turizmi her alanda bir numara olmayı hak ediyor. İstanbul turizmini zirveye çıkaracak projelerle geliyoruz.” diye konuştu.

Yaklaşan İstanbul Ticaret Odası (İTO) seçimleri öncesinde komitelerde de yarış hızlandı. Levni Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Karacabay, İstanbul 16. Oteller Komitesi için başkan adaylığını açıkladı. Tamamen turizmcilerden oluşan ekibiyle birlikte adaylığını duyuran Karacabay, İTO 16. Oteller Komitesi’nin artık emanetçi değil, liyakatlı kadrolarla yönetilmesini arzu ettikleri için aday olduklarını söyledi. 9 Kasım’da gerçekleştirilecek seçimlerin ardından turizm ve konaklama sektörünün içinden gelen, işleri otelcilik olan profesyonel bir ekiple göreve geleceklerini ifade eden Karacabay, “Sektör zor dönemler yaşadı. Ancak, benim de 8 yıldır görev aldığım İTO 16. Komite’de istediklerimizi bir türlü başaramadık. Daha önce İTO’da yer almayan butik otellerden 5 yıldızlı otellere, hostellerden yurtlara kadar faaliyette olan güçlü bir ekip kurduk. İstanbul’da, Tuzla’dan Silivri’ye kadar tüm otelcilerle temasa geçtik. Yaşanan sıkıntıları biliyoruz. Bunları çözmek için geliyoruz. İşleri otelcilik olmayanların 16. Oteller Komitesi’nde yer almasını artık istemiyoruz. İstanbul turizmini artık turizmciler yönetecek. Komitemizde yer alacak isimlerin hepsi Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) üyesi. Buradan da hareketle ekibimizin nasıl bir yapıda olduğu net bir şekilde ortaya çıkıyor.” diye konuştu.

İSTANBUL KONGRE TURİZMİNDE YENİDEN İLK 5’E GİRECEK

İstanbul turizminin daha iyi noktalara gelmesi için ekip olarak var güçleriyle çalışacaklarını dile getiren Aydın Karacabay, “Otellerimiz için komiteler kuracağız. Bunlardan biri teknoloji komitesi olacak. Otellerimiz online rezervasyon sitelerine yüzde 30’a varan oranlarda komisyon ödemek zorunda kalıyor. Bunun önüne geçmek için çalışmalar yapacağız. Karar vericilerle birlikte online rezervasyon sitelerinin aldıkları payların belli bir seviyede tutulması için çalışacağız. 16. Meslek Komitesi içinde ICVB ve TUGEV gibi önemli işlere imza atan kurumlar var. Geçmişte bu kurumların yaptığı projelerle İstanbul’un kongre turizmini yönettiler. Yaptıkları çalışmalarla İstanbul kongrede 5’inci sıraya kadar yükseldi. Kongre ve cruise turizmi düşünüldüğünde bunların olmadığı noktada İstanbul’da otellerin fiyatları bir hayli düşüyor. Nasıl büyük bir öneme sahip olduklarını kongre ve cruise’un olmadığı dönemlerde çok net gördük. Bu yüzden cruise, gastronomi ve kongre komitesi kurulmasını sağlayacağız. Alanında uzman isimler buralarda olacak. Ancak ICVB ve TUGEV artık işlevsiz halde. Bu kurumlar farklı ülkelerde lobi çalışmaları yapardı. Bu çalışmalarla 5’inci sıraya kadar yükselen İstanbul artık 83’üncü sırada. Biz 5’inci sıradayken Paris 1’inci sıradaydı. Orada da çeşitli olaylar yaşandı ancak Paris 1’inci sıradaki yerini kaybetmedi. İstanbul ise 83’üncü sıraya kadar geriledi. İstanbul’u yeniden kongre turizminde başa oynayan bir şehir haline getireceğiz.” ifadelerini kullandı.

YEŞİL PASAPORTTAN ENERJİYE KADAR

Oteller Komitesi’nde göreve gelinmesi halinde gerçekleştirilecek projeler hakkında bilgi veren Eser Hoteller Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Alıcı da, şunları söyledi:

“İstanbul’u çeşitli bölgelere ayıracağız. İl ve ilçe belediyeleri ile belirli dönemlerde bir araya gelerek toplantılar düzenleyip, sektörün sıkıntılarını dinleyeceğiz. Sorunlara ve eksiklere göre çalışmalar yapacağız. Otelcilerin giderlerinde en büyük kalemlerden biri enerjidir. Enerji maliyetlerinin düşmesi için Türkiye’nin farklı bir ilinde güneş enerjisi yatırımı yapılabilmesi adına girişimlerde bulunacağız. Devletin belirleyeceği bir bölgede ya 49 yıllığına bir arazi kiralamasını ya da devletin bize bir arazi tahsis etmesini isteyeceğiz. İstenilen her bölgede bunu yapabiliriz. Böylece alınan indirimden İstanbul’daki turizmcilerin eşit oranda yararlanmasını taahhüt ediyoruz. Turizmcinin yeşil pasaport alması için de çalışmalar yapacağız. Küçük otelcilerin de bundan faydalanması için 3 yılda 1,5 milyon dolar olan ihracat rakamının biraz daha aşağı çekilmesini talep edeceğiz. Sektörün en büyük ihtiyaçlarından biri de yetişmiş, kalifiye çalışan bulmak. Bu sorunu da eğitim kurumları ve yetkililerle el ele vererek çözeceğiz. İstanbul’da taşınan havalimanı sonrasında o bölgede büyük bir boşluk oluştu. Oradaki fuar alanları düşünüldüğünde, burada İTO’nun hakkı da olduğundan yola çıkarak burada bir kongre vadisi oluşturulmasına ön ayak olacağız. Ortak bir dil oluşturarak, karar vericilerin de desteğini alarak projelerimizi hayata geçireceğiz. Biz ortak dilde buluşulmasını sağlayarak, İstanbul turizmini ayağa kaldırmayı amaçlıyoruz.”

TOPLUMSAL DOSTLUK BOZULUYOR

İTO 16. Komite olarak Shopping Fest’in yeniden düzenlenmesi için de çalışacaklarının altını çizen Aydın Karacabay, “İTO’nun bütçesi lobi faaliyeti güçlü olan komitelere gidiyor. Ancak biz burada otelcilerin de öne çıkmasını istiyoruz. İTO’nun bütçesinin eşit dağılmasını istiyoruz. Çünkü bir ülkenin bir şehrin tanıtımı turizmle olur. Oteller ne kadar güçlü olursa İstanbul da o kadar güçlü olur.” dedi.
700 bin üyesiyle İTO’nun İstanbul’un göz bebeği kurumu olduğunu, burada siyasi bir tarafın olmaması gerektiğini söyleyen Aydın Karacabay, “Artık İTO çok politize oldu. Bizler siyaset üstü olmayız. İş dünyasının bu kadar siyaset içinde olması, yarı resmi bir kurumda bu kadar siyasete girilmesini doğru bulmuyoruz. Ayrıca, tasvip etmediğimiz gelişmeler de oluyor. Karşı çıktığım, muhalefet şerhi koyduğum bir olay yaşandı. İTO’ya aidat borçları olan üyelerimiz varken, bu kadar sıkıntı varken, Cemile Sultan gibi dünyanın en güzel manzaralarından birine sahip bir yer varken, İTO olarak İstanbul’un ve Türkiye’nin en lüks otellerinden birinde 200 bin dolar harcayarak ‘vefa gecesi’ düzenlerseniz bu toplumsal dostluğu bozar. Biz bu durumu protesto ettik.” diye konuştu.